Sunday, January 5, 2014

Project 365: Day 364-365 + what is happening in 2014

And the last two days of Project 365 that I owed you :) It's been a really fun year doing this, there are some pictures I'm really proud of and there are those I'm not satisfied with, but I stuck with this and finished it. YAY for me :D I would like to thank everyone who commented and cheered me on during this project, truly without your support I think I would have quit somewhere in the beginning. 

What did I learn from doing this project? Photography isn't that easy and good photos take work, lighting, lighting, lighting is the key and always find good light, take your camera everywhere, you never know where your next great shot waits. You do get better with time, you can photograph the same thing in lot of different ways, if you show people cake everything else falls into second place :P If you think you don't have a good photo for the day, try to edit something, crop it, change it, you might be surprised, if it still isn't good publish it anyway and do everything you can that the next ones are much better. 

If you are interested in how it looks all in one place HERE is the link to my Pinterest Project 365 board, if you want you can tell me your favorites of the year in the comments :D 

What does 2014. brings? Look at the bottom of the post ^_^

lapad po noci

Day 364. Lapad at night 

kremasta torta od limuna

Day 365. Lemon cake

If you still want (almost) daily photos I made an Instagram account so you can follow me there. And what shall I be doing in 2014.? Well I present you Week 1 of VideoProject365 


So every Sunday instead of pictures you will get a video compiled of up to 30 seconds of footage of every day. Let see how this goes on, I can't promise I will succeed in keeping this one for the whole year because it will be very very hard, but I will try. 

14 comments:

  1. Super su obe fotografije, naravno Lemon cake mi prosto mirise na daljinu... :-) Bravo, cestitam ti na uspesnom zavrsetku ovog kompleksnog projekta i kad razmislim o tome da sam citav projekat pratila od pocetka do kraja izgleda mi neverovatno kako je ova godina brzo prosla... :-)
    Znaci, ove godine jos komplikovaniji projekat! :-) Zelim ti puno srece u svemu sto zamislis! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uh trebat ce mi, vec se danas zalim sto mi je ovo trebalo XD ali vidjet cemo kako ce ic, ako mi ne uspije mislim da necu bit strasno razocarana iako bi bilo lijepo da odradim cijelu godinu

      Delete
  2. Ajme prazni Stradun, i zaboravila sam kako to izgleda :)) Jeeeej za novi projekt, jako me veseli pratiti ga! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takav je sad jedino i moguce snimit, ljudi su rijetka stvar pogotovo navecer :) A projekt projekt, vidjet cemo koliko cu izdrzat vec danas ne znam sto bi XD

      Delete
  3. Svaka cast na zavrsenom zadatku. :) Ja vec neko vreme gledam po raznim sajtovima kolekcije 365 projekta drugih ljudi, pa sam od ove godine pocela i ja ovaj projekat, ali ne znam koliko cu izdrazati. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala nadam se da ces uspjet, meni je ful drago sto sam ga radila, nisam sigurna sto da mislim o novom zadatku koji sam si zadala, mozda je malcicu preambiciozno XD

      Delete
  4. Ajme, ajme veselja! Prvo ću ti reć da sam preoduševljena ovim novim projektom, ali nemoj zaboravit i dalje fotografirati i objavljivati svoje superkul fotografije. Ma znam da nećeš! ;) A kao drugo, samo ću reć da me zanima lemon cake i da ćeš mi morat dat recept!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moram priznat da sam ovih dana malo smanjila, ali to je samo zato jer mi treba mali odmor, nac ce se i postovi s fotkama. A video me zasad ovih dana totalno ubija u pojam, al izborit cu se s njim valjda. A recept je ovaj http://www.coolinarika.com/recept/summer-lemon-cake/ samo sam ja dodala i secer u prahu u kremu jer bi mi inace bilo prekiselo. I biskvit mi je trebao ispast malo visi, ali sam imala samo kalup od 26 cm a ne 24 al bit ce bolje drugi put :D

      Delete
  5. oooooooooodlično!!! koncizno, minimalistički, super mjuza... biiig lajk, jedva čekam da vidim dalje :D
    uf kako taj lemon cake dobro izgleda... a ni palačinke ne bih bacila *.*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo palacinke, ako ikad nadjem kako rade (ili od cega tu kremu od vanilije) koja je u tim palacinkama ne treba mi drugi dezert :D Torta je vise bila za majku, ona voli kiselo :) Da videu je namjera da ne bude preko tri i po minute jer em ja nemam toliko materijala svakodnevno, em vas ipak ne zelim toliko davit :D

      Delete
  6. Občudujem te in ti si moja inspiracija, da letos tudi jaz dokončam ta projekt. Pa vsaka ti čast za novi projekt, jaz se ga po mojem ne bi upala lotiti. Upam, da ti bo odlično steklo. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Odradit cemo mi to obje ove godine, moramo ;)

      Delete

Thank you for coming and reading, please leave a trace of your presence here I love reading your comments :)