Tuesday, August 20, 2013

Dorothy who, what, where?

 You've probably seen this one a million times but I could't resist showing it t you once more. This is first of my two China Glaze polishes and it's blue and I love it. 

china glaze nail polish

If you haven't guessed by now it's China Glaze Dorothy who? I bought it on Dani ljepote for 35 kn if I remember correctly, but you can get it now at Studio Di for 45 kn. You get 14 mL of nail polish for the price, I think it's still affordable :)


china glaze plavi lak za nokte

On both pictures there are three coats with top coat. This one is in the shade. I don't like that this one is that sheer you can see on the bottom picture that you can still see VNL but that makes it great for layering, and you can get different shades of blue with the same shimmer which is interesting :)

china glaze dorothy who in the shade

This is a combination of blue and silver glitter in jelly blue base, it's very sparkly in the sun. Drying time is average but I used fast drying top coat as usual :) It dries smooth not gritty like some glitters do. Do you have this nail polish? Which is your favorite China Glaze?

41 comments:

  1. O. Maj. Gad. Kako je dobar! <3 Nisam najsretnija s Ruby Pumps, treba mu forever da se osuši -.- Ajd to još pregrmim, ali odmah se počinje izlizavati s vrhova noktiju. Jel ja imam samo falš robu ili su svi takvi? I jel se ovaj izlizava prebrzo?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sram me al sam rubicu nosila samo jednom il dvaput do sad, ne sjecam se nekih velikih problema sa susenjem, al sam citala da mnoge imaju problema s tim tako da mislim da je do njih ne do tvog primjerka, bit ce nekad i njeni swatchevi pa napisem (moram je prvo posteno nosit koji put, a vise mi je zimski lak nekako). ovaj je izdrzao moje standardno nosenje, al uzimajuci u obzir formulu ne vjerujem da ostaje netaknut danima

      Delete
  2. Ma, koja Dorothy? :-) Ne zanima me! :-) (Citaj: "Prekrasan je. Nemam ga. Ljubomorna sam.") :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha sto nemate CG u Italiji ili ga se jos nisi docepala :D

      Delete
  3. Zvucacu malo vulgarno, ali kada sam otvorila post i ugledala nokte bilo je `U je*ote!` Izbilo mi oci. Ne bih ga nosila, zato sto mi ne stoje te varijante, ali je bruka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe takva vulgarnost ovdje prolazi ^_^ ja ti ne vjerujem bas u te ne stoji mi kad su lakovi za nokte u pitanju, mislim samo da nisi navikla :D

      Delete
  4. wow a very beautiful blue! I feel like I missed something because I haven't heard of this polish before :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. you haven't :O turn in your nail polish addict badge :P it's not really hyped up right now (probably because it's part of the standard range) but I remember the hype when they were bringing it back (it was limited edition at first) so I thought everyone heard of it :)

      Delete
  5. Primjetila sam da smo sve poludile u zadnje vrijeme za plavim lakovima :)

    Odličan i poseban lak, ipak prepuštam mlađima :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja oduvijek ludim za plavcima :D to je kod mene prirodno stanje :) nemoj da te ove starije ljubiteljice glittera cuju ;)

      Delete
  6. Wow, prekrasan :)

    sparklewithlaughter.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne moras ostavljat zasebno link, vidi ti se u blogger profilu, ovo se smatra spamom :)

      Delete
  7. izgleda mi malo bolje u bočici nego na noktima...možda je zbog kuta gledanja ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zato jer je manje proziran u bocici, al lijep mi je i tako i na noktima :D

      Delete
  8. Imam gotovo identičan, ako ne i isti od Smart Girls i to mi je najdraži plavi lak ikad :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koliko god mi je ovaj drag, definitivno mi nije najdrazi plavi ikad, imam previse drugih plavih ljepotana da bi zauzeo to prestizno mjesto :D

      Delete
  9. It's gorgeous! <3 I don't really mind some VNL.
    My favourite CG is Kaleidoscope Him Out :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I kind of do but can survive it for some polishes :) Kaleidoscope is really drool worthy :D

      Delete
  10. Bas je prekrasan!! Za sad imam 4 china glaze laka i stvarno su super. Najljepsi (ikad) mi je flip flop fantasy <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. mislila sam i njega uzet al me u zivo nije bas odusevio, onda sam vidjela da postoje dvije verzije i naravno da mi je ona starija zanimljivija :/

      Delete
  11. Jao Bože kako je divaaaaannnnn <3

    ReplyDelete
  12. Obožavam plave lakove, a ovaj jee.. *.* ! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu si onda na pravom mjestu plavaca koliko hoces :D

      Delete
    2. Hhh već sam ja malo škicnula. ;)

      Delete
  13. Wow, divan je i super ti stoji. :)

    ReplyDelete

Thank you for coming and reading, please leave a trace of your presence here I love reading your comments :)