Thursday, March 7, 2013

Essence stay matt Velvet rose

So not to be late with every product here is something new :) Essence brought 4 shades of Stay matt lip creams this February and I have one shade to show you today. And it's called Velvet rose. 

essence mat sjajilo velvet rose

Product picture :) These products are packaged as a lip gloss with the doe foot applicator but they are not glossy. 

stay matt velvet rose

This is Velvet rose on my lips in the sun. It's a nice nude color maybe a little bit more pink than on my pictures. But that also depends on your skin tone and pigmentation of your lips. These are very pigmented and comfortable on the lips. They last a pretty long time even with drinking and lots of talking. They are not drying and they don't accentuate problematic parts of the lips. 

velvet rose essence lip cream

This is the picture in the shade. My biggest problem with these is the smell, they smell of caramel and I don't like the smell. If you don't mind it when applying than it will be ok because you can't smell them when they are on the lips. Also I have a problem with reapplying these, they don't look good if I just add another layer so when it starts to fade out I take it off completely and then apply it again. I have another shade that I will show you some other time and I'm thinking about buying those other two colors also. What do you think do you prefer these or regular lip glosses?

18 comments:

  1. matirana dugo nisam imala pa mpo tome i nemogu nešto konkretnije reć ali općenito su mi sjajila ok i nesmeta me njihov miris a ova koja imam su uglavnom sjajnija

    ReplyDelete
    Replies
    1. izgleda da su ova mat sad jako popularna, dosta brandova je izaslo s njima, nadam se da ce jos koji tip doc da probam, ali s ovima sam prilicno zadovoljna

      Delete
    2. vjerujem da jesi. ja sam svoj samo jednom probala od kupovine. privlače me i druge nijanse ali i ostali brendovi kao sto je manhattan

      Delete
    3. da,m manhattanove imam vec neko vrijeme namjeru pogledat, ali svaki put zaboravim kad sam u trgovini

      Delete
  2. Imam 2 odtenka, nude pa me nekako ne mikajo, tako da ju verjetno ne bom vzela. Edina škoda je, da ni več različnih odtenkov, kak temen odtenek bi tudi bil kul. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da slazem se, nadam se da ce na jesen prosirit tu liniju, a do tad cu morat sigurno uzet i crvenog, a o onom drugom nude cu jos razmislit

      Delete
  3. ne izleda loše... možda si i uzmem koje :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nije lose, nije ni skupo, pa ako ti se bas i ne svidi nije velika steta

      Delete
  4. Kod nas ih još nema, ali kada stignu uzimam neki sigurno! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da i ovdje su zasad samo u Mulleru, ali mislim da bi uskoro trebali doc :)

      Delete
  5. savršeno mi izgledaju, nikako da naletim na njih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da ja sam ocito imala srece doc pred napunjen stalak, svaki put kad sam nakon toga dosla nije ih vise bilo, nadam se da ce brzo postat dostupniji

      Delete
  6. Jedva cekam da ovo dodje kod nas, isprobavam sigurno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nadam se da ce se i tebi svidjet :)

      Delete
  7. Jedva čekam da stigne kod nas u dm :) ja želim i tu i tamniju nijansu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da bilp bi im vise vrijeme da svugdje dodju :)

      Delete
  8. I love the caramel smell of it! but I find the formula to be enhancing the dryness of my lips :(

    http://fullycurious.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. It does :/ that's too bad it doesn't do that much to mine, but I have a problem with smell even though I manage to forget about it by now

      Delete

Thank you for coming and reading, please leave a trace of your presence here I love reading your comments :)