Saturday, October 6, 2012

Fifty shades review

I haven't written a book review since high school and even then it wasn't in English so bear with me and my mistakes, but I wanted to try to write it. I've finished Fifty shades trilogy yesterday and reading it whole was a waste of time. I think it would be tolerable if it was just one book. I know she would make less money that way, but she would avoid  being too repetitive, somewhere in the middle of the second book I felt like I was reading the same book all over again and it wasn't fun. I don't know if she became aware of the repetitiveness in the third book, or the second one was a "filler" book but it's slightly better. On Goodreads I gave all three books two stars for it's ok even though some parts were really dreadful and I couldn't wait to finish it. There are many phrases in the book that repeat all the time and after hundred pages or so it becomes really annoying, if I read "inner goddess" , "carnal anything" or "holy shit" I will kill the writer of the book. This is a classic boy meets girl and they live happily ever after story, just with the additional try to make the story interesting with "kinky fuckery" as the main character calls it in the book. This aspect of the book is so highly unbelievable that I didn't know whether to laugh or or wish to punch the characters. Both of them are always willing and ready and everything always go smoothly and (very) quickly. First sexual experience for twenty something old virgin Anastasia is so poorly and idiotically written that I wished to end the book there, let alone believe that she was willing  to get involved in a BDSM relationship. Outside of the sex part I found it hard to believe that the writer could keep these two characters together for any reason because she is always afraid of him and he is always possessive and wants to keep her in a cage for his amusement and all that under the excuse of "keeping her safe". There are some parts of the book that are interesting and that back story is what kept me reading the book but I won't spoil it for you if you wish to read it, I think that there are many good books to spend your time on so unless you are very bored and have nothing else to read I would recommend you to skip it.

Have you read the Fifty shades trilogy? Do you intend to? Do you have any books to recommend to me? I've picked up The book thief again and I hope I'll stick to the end this time. Did you like this book review or should I leave it to others to write it?

12 comments:

  1. eh, pogodila si temu. pripremi se za divovski komentar. nisam pročitala knjigu, niti namjeravam, jer sam davno, sasvim slučajno čitajući neke blogove za simse naletila na link koji me odveo na neku stranicu gdje su fanovi twilighta objavljivali vlastite twilight priče. i sad, ne mogu biti sigurna, recimo da sam 90% sigurna da sam naletjela na ovo djelo, jer ono malo što sam pročitala tada jako podsjeća na tridesetak redova prijevoda koje sam pročitala u nekim našim dnevnim novinama. sjećam se da sam pročitala nekoliko priča na tom sajtu, ali ovu nisam jer je tako jezivo loše napisana, da mi se čini da su jeftini ljubići iz glorije mogući kandidati za štajaznam nobelovu nagradu za književnost naspram ovoga. ne znam kakva je priča, ali što se stila tiče, on je blago nepostojeći. možda bih i pročitala, da mi oči ne prokrvare na samu konstrukciju autoričinih rečenica.
    eh, da. kao prof. ti kažem da ti je review dobar :D odličan, štoviše

    ReplyDelete
    Replies
    1. volim divovske komentare :D vidjela sam da je rijec o fan fictionu, objasnjava zasto je tragicno napisana, istina da su glorija ljubici kvalitetnije napisani, ne znam samo kako je njoj itko izdao ove knjige, a kamoli da su postale tako popularne.
      uf odavno me nije neka profesorica pohvalila ^_^ hvala :)

      Delete
  2. ah hvala ti na ovome, sad ću je definitivno preskočiti :) ionako sam bila skeptična prema priči jer me zapravo ništa od onog što sam čula nije vuklo na čitanje, ali u jednom trenutku sam pomislila 'kad mi već čitav svijet nabija tu knjigu na nos, zašto ne baciti pogled?'. No sad neću, ionako imam premalo slobodnog vremena, a nakon zadnjeg dijela Millenium trilogije sam odlučna više ne trošiti dragocjene sate na loše priče :)

    i odličan review, uživala sam :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala :) preskaci, ja sam je procitala samo da mogu argumentirano pljuvat po njoj.

      Delete
  3. Grozna je knjiga. Loša priča, loše napisana i s lošim likovima. Koma.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slazem se, jedino me zanima koji vrag to u njoj vole oni kojima se knjiga svidjela

      Delete
  4. Hm, da, vidjela sam hajku oko knjige, tj slušala o tome, a nakon toga i same loše kritike, no i dalje me zanima pročitati to "na vlastite oči" :D ne mogu si pomoći :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Znam kako je nisam ni ja isla naslijepo, ali sad bar mogu rec zasto je knjiga sranje

      Delete
  5. mene uopćw nw privači knjiga,niti je vidila ni prolistala tako da me nije briga :D

    ReplyDelete
  6. meni se ovo čini novija verzija 9 i pol tjedana... ne znam baš da ću se zaletit za njom, ionako ne čitam ljubiće, ako mi se slučajno ne zalomi ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. joj ja sam grozna nekad mi je stvarno gust procitat kakav trash ljubic, samo su uobicajeno bolje napisani od ovog

      Delete

Thank you for coming and reading, please leave a trace of your presence here I love reading your comments :)